
Na rynku jest wiele firm oferujących skup nieruchomości.
Postaramy się podpowiedzieć na co zwrócić uwagę, a jednocześnie podkreślimy nasze atuty na tle konkurencji.
Czyli dziś wpis bardziej subiektywny 🙂
Zapadła decyzja: sprzedaję mieszkanie – od czego zacząć?
Podstawą w działaniach (niezależnie od wybrania firmy) jest przygotowanie podstawowych informacji do sprzedaży. Potrzebne będą dane adresowe, ale również numery Ksiąg Wieczystych, w których widnieje dana nieruchomość. Na podstawie księgi firma skupująca może sprawdzić jaka jest sytuacja prawna, czy są wpisy do działu mówiącego o hipotekach, o współwłaścicielach, lub innych zapisach oraz może sprawdzić jakie są ograniczenia związane z daną lokalizacją.
Mając te podstawowe informacje możemy już rozpocząć szukania firmy skupującej, Pomocne mogą być od razu zdjęcia, plan mieszkania / budynku oraz opis nieruchomości. To wszystko pozwoli na bardziej precyzyjną wycenę. No właśnie – wycena! To od tego punktu zaczniemy porównywanie ofert różnych skupów…
Ile powinna kosztować wycena?
Trochę żartobliwie należy odpowiedzieć: za darmo to uczciwa cena 😉 I tutaj nie ma miejsca na negocjacje, czy jakieś obietnice warunkowe. Uważamy, że każdy ma prawo do poznania oferty danej firmy bez ponoszenia za to opłat, czy też zgadzania się na jakieś warunki / umowy obligujące do współpracy. Napisaliśmy, że ten wpis jest subiektywny, dlatego z czystym sumieniem polecamy współpracę z nami, gdzie otrzymują Państwo całkowicie bezpłatną wycenę swojej nieruchomości i to bez żadnych zobowiązań!
Skąd mam wiedzieć, czy zaproponowana wycena jest atrakcyjna?
W idealnym świecie o atrakcyjności ceny mówi to, że dana oferta jest bliska realnej ceny sprzedaży – czyli tego ile ktoś inny może zaproponować np. za dane mieszkanie. Często dla oszacowania wartości odnosimy się do cen innych nieruchomości o zbliżonym rozmiarze i stanie, ale zdarza się też tak, że nie ma do czego porównywać i tutaj przychodzi wiedza i doświadczenie firm, które się tym trudnią na co dzień.
U nas podstawą do wyceny jest rozmowa i poznanie szczegółów o danym miejscu. Dzięki wymianie informacjami możemy lepiej poznać dany obiekt i na tej podstawie przygotować ofertę. O jej atrakcyjności decyduje Klient, ale bardzo często okazuje się, że porównując wiele ofert z różnych firm finalnie i tak wracają Państwo do nas na dalsze rozmowy.
Z czego to wynika? Podstawa, to fakt, że na naszym lokalnym rynku (Śląsk i zachodnia Małopolska) skupujemy nieruchomości bezpośrednio! To znacząco podnosi atrakcyjność naszych ofert na tle konkurencji.
Jakie są inne zagrożenia przy współpracy z firmami skupującymi?
Podstawą współpracy jest uczciwa, prosta i zrozumiała dla Klienta umowa. Jeżeli otrzymują Państwo wiele dokumentów z przeróżnymi zapisami, które nie są do końca zrozumiałe, to powinna zapalić się czerwona lampka z ostrzeżeniem, że coś jest nie tak. Wiemy, że niestety są firmy, które bazują na niewiedzy Klientów i ich zaufaniu zbudowanym z rozmów. My jednak podkreślamy, że co na piśmie, to ma znaczenie prawne, dlatego tak ważne jest aby wnikliwie przeanalizować umowę i mieć pewność, że nie zawiera ona żadnych niekorzystnych zapisów – nasza umowa jest prosta i dajemy ją z wyprzedzeniem do sprawdzenia.
Skąd mam wiedzieć, czy danej firmie mogę zaufać?
Tutaj najlepszym rozwiązaniem jest po prostu sprawdzenie, co mówią o danej firmie jej dotychczasowi klienci. Można tego dokonać na kilka sposobów.
Jeżeli mamy znajomych, którzy już korzystali z tego typu usług, to na pewno warto zaczerpnąć od nich wiedzy, czy byli zadowoleni i ewentualnie co by poprawili, albo czego teraz szukali.
Drugą metodą jest poleganie na opiniach innych osób, które można np. znaleźć w Internecie. Tylko tutaj zalecamy ostrożność i sprawdzanie, czy opinie są faktycznie wystawiane przez ludzi, a nie tylko ręcznie wprowadzone przez firmę na swojej stronie. Dla przykładu u nas na podstronie dedykowanej opinią znajdziesz faktyczne recenzje pozostawione przez Klientów i zweryfikowane przez portal umożliwiający ich dodawanie.